سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها
مجتبی بهاروند از مخالفتش با افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال آینده می‌گوید

اتوبوس و مترو گران می‌شوند؟

  • کد خبر: ۱۷۳۸۸
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
اتوبوس و مترو گران می‌شوند؟
رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفته است که احتمالا نرخ بلیت مترو در سال ۹۹ افزایش داشته باشد، اما در تلاشیم تا این افزایش قیمت برای نرخ بلیت اتوبوس اتفاق نیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی بهاروند با بیان اینکه تا کنون افزایش نرخ بلیت اتوبوس در شورا و شهرداری مطرح نشده است، اظهار کرد: با شرایط فعلی بنزین و حمل ونقل عمومی باز هم نظر من افزایش نیافتن نرخ بلیت اتوبوس است و اگر کسی گفته که می‌خواهیم نرخ بلیت اتوبوس را افزایش دهیم، حرفی بی اعتبار است.

او این را هم گفت که احتمالا اعضای شورا هم برای افزایش نیافتن نرخ بلیت اتوبوس همکاری‌های لازم را انجام دهند. وحید مبین مقدم، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد هم درباره افزایش قیمت بلیت مترو اظهار کرد: این موضوع هنوز بررسی و تصویب نشده است، اما بهای خدمات مترو در لایحه بودجه سال ۹۹ برابر با سال ۹۸ است. به گفته او این موضوع باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.


تشریفات برای خرید ۶۰ واگن از چین انجام شده است


رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همچنین در ادامه به موضوع خرید ۶۰ دستگاه واگن برای خط یک قطار شهری مشهد پرداخت و افزود: خرید این واگن‌ها مصوب شده که برای گرفتن تأیید نهایی به وزارت کشور رفته است و اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت هم آن را تأیید کند، این ۶۰ واگن به خط یک قطارشهری مشهد اضافه می‌شود.

امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت این ۶۰ واگن را تصویب کند تا در سال آینده این واگن‌ها را به خط یک قطارشهری اضافه کنیم.

به گفته او وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره این موضوع، اما و اگر می‌کند و این طور توجیه می‌کند که واگن در داخل کشور هم تولید می‌شود، در حالی که این گونه نیست اگر ما در داخل هم مونتاژ واگن داشته باشیم، قطعات را باید از خارج وارد کنیم.

بهاروند اضافه کرد: برنامه ریزی و تشریفات قبلی واردات این واگن‌ها با چین انجام شده و تنها نیاز به تصویب وزارت صنعت، معدن و تجارت است. او درباره خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل ونقل عمومی هم گفت: براساس برنامه عملیاتی، باید سالانه ۲۴۰ دستگاه اتوبوس خریداری و به شبکه حمل ونقل عمومی اضافه شود.

اگر مشکلی پیش نیاید، ۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا تا پایان سال به چرخه حمل ونقل عمومی مشهد اضافه خواهد شد. بهاروند با بیان اینکه هر دستگاه اتوبوس با اعتباری حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری خواهد شد، افزود: این اتوبوس‌ها از بهترین برند دنیا خریداری خواهند شد که قیمت آن‌ها سال آینده به حدود ۲ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->